Kapitaalinjectie voor internationale groei en optimalisatie supply chain.

MKB & Technofonds Flevoland - Stoov 5.jpg

MKB Fonds Flevoland stapt in duurzame warmtekussens

Stoov warmtekussens bestaat sinds 2016 en richtte zich tot en met 2017 hoofdzakelijk op het verduurzamen van verwarmde horecaterrassen met energiezuinige draadloze warmtekussens. Door het aanhoudende succes en de toenemende vraag bij consumenten, breidde Stoov in 2017 uit naar de consumentenmarkt met een uitgebreid assortiment. Hiermee is de groei van het bedrijf jaar op jaar verdubbeld.

Groei-investering

Door de kapitaalinjectie kan deze groei nu verder doorgezet worden. De financiering is afkomstig van twee partijen; MKB Fonds Flevoland (meer dan 80%) en een informal investor (overige 20%). Stoov gebruikt de investering om de supply chain en logistiek te optimaliseren waardoor ook de internationale sales zal gaan toenemen.

“Met deze investering kunnen we opnieuw een stap verder gaan met de ontwikkeling en uitbreiding van Stoov en de stijgende lijn van succes doorzetten. Naast kapitaal brengen beide investeerders naast veel ervaring en een hands-on mentaliteit ook een uitgebreid netwerk in.”, vertelt oprichter Teun van Leijsen enthousiast. “We zijn verheugd dat we bij kunnen dragen aan de groei van Stoov, een Nederlandse duurzame onderneming met een sterke positie in de markt. Ze hebben de juiste brandbuilding strategie en een sterk team om Stoov naar een nog hoger niveau te tillen”, aldus Eric Bos Waaldijk, Investment Manager bij Flevoland Capital, de fondsbeheerder van onder andere MKB Fonds Flevoland.

Achtergrond

Stoov is ontstaan in 2016 nadat oprichter Teun van Leijsen na jarenlang succesvol in het bankwezen te hebben gewerkt, besluit het roer om te gooien. Hoewel Teun en zijn vrouw echte buitenmensen zijn, ziet Teun zijn vrouw vaak buiten 'koukleumen'. De oplossing hiervoor werd gevonden in het stijlvolle en duurzame infrarood warmtekussen waarmee Stoov bekend is geworden. Vanaf 2017 is Stoov uitgebreid met een assortiment expliciet gericht op consumenten. Samenwerkingen met grote webshops als Fonq en aanwezigheid op de VT Wonen Beurs hebben voor nog meer naamsbekendheid en omzet gezorgd. In 2018 introduceerde de Nederlandse producent de innovatieve magnetische oplaadkoppeling en nieuwe producten als de Big Hug. Met deze uitbreiding en nieuwe producten maakte Stoov een 150% groei door op retail in 2018.

Het bedrijf heeft sinds de oprichting meer dan 15.000 producten verkocht, waarvan meer dan de helft van de omzet uit het buitenland komt. De warmtekussens van Stoov zijn uniek vanwege hun stijlvolle design met eigentijdse uitstraling & het optimale gebruiksgemak. Praktisch Dutch design gecombineerd met laag energieverbruik maken dat dit warmtekussens zijn waar je trots op mag zijn in je interieur.

Het bedrijf is op dit moment nog in Bilthoven gevestigd maar zal op korte termijn haar activiteiten naar Flevoland verplaatsen. 

www.stoov.com

Lettergrootte Groter Kleiner